What is a mortgage

יסודות הבריאות הכלכלית לנפש  ולמשפחה

האירוע המכונן: זה לא מגיע לאף אחד

תמיד היה לי דרייב לעשות משהו, מין דחף פנימי. בשנת 2002 הייתי בשנה השלישית ללימודי כלכלה באוניברסיטת בר אילן, וסיכמתי עם חבר טוב שנפתח עסק. לקחתי את כל הכסף של החתונה והתחלנו לעבוד, בלי שום ייעוץ והכוונה, היום אני יודע שאסור לעשות את זה והלוואי שמי שקורא שורות אלו לא יעז לעשות זאת.

כעבור כמה שנים העסק כמובן קרס. התחלנו ללקק פצעים, תביעות, הוצאות לפועל, הגעתי כמעט לפשיטת רגל.

באותה תקופה חיינו בקרוואן, אחרי ההתנתקות מגוש קטיף, אני, אשתי ושתי הילדות הקטנות. כשהגיעו החבר’ה מההוצאה לפועל בצהרי אותו יום מר ונמהר, כבר לא היה מה לעשות. הם לקחו כל מה שיכלו: מכונות כביסה, כיסאות, השאירו בית ריק. מזל שאת המזגן הם לא הצליחו לפרק מהקיר. זו הייתה תקופה לא קלה. היו חודשים שחמותי עזרה לנו בקניית טיטולים ומטרנה, דברים בסיסיים כמו אוכל לילדות! הייתי בבור תחתית. למזלי הגדול, השיח בבית אף פעם לא היה מאשים, חני אשתי תמיד ידעה לעודד ולתמוך, וגם המשפחה שלי הייתה שם כדי לעזור לנו שלא ניפול לפשיטת רגל.

במהלך האירוע המכונן הזה, אמרתי לעצמי: לא מגיע לאף אחד לעבור השפלה ושיברון לב שכזה, ואני אעשה הכול כדי לעזור לאנשים אחרים שלא יגיעו למצב שאליו הגעתי! כי מה כבר ביקשתי? לעבוד ולפרנס? לא גנבתי חלילה ולכן לא מגיע לי עונש. אם מישהו היה מלמד אותי איך להתנהל נכון, אולי לא הייתי מגיע למצב כזה.

המשכתי לפלס את דרכי כשאני מחייך לכולם ושומר את הסוד לעצמי, עד שהצטרפתי לחברה לייעוץ משכנתאות של אשתי, לשם הכנסתי את כל הלב והנשמה ואני משתמש בכל הידע שיש לי כדי לעזור לאנשים להיפטר מהחרדה מהכסף, או יותר נכון למסד את היחסים עם הכסף.

אני רואה זאת כשליחות, לעזור למשפחות לחיות בכבוד ובשמחה, מתוך רוגע נפשי, שמשפיע רבות על יחסי הזוגיות ועל בריאות הנפש של הילדים. אני משתמש בכל הכלים והאפשרויות על מנת לתת לכל משפחה אופק כלכלי ותזרים נוח מדי חודש, כדי שיכולו לחיות חיים רגועים, נטולי דאגות ופחדים.

כיום, אחרי למעלה מעשר שנים בתחום, אני לא נותן לאף אחד מהלקוחות שלי להרגיש את מה שאני הרגשתי מול הבנקים והגופים הענקיים השולטים במדינת ישראל. אני הרגשתי על בשרי עד כמה בתי המשפט יכולים למרר לאדם את החיים, ואני יודע היום שאפשר גם אחרת, וככל שיש לאל ידי לעשות – אני לא אתן לאף אחד לעשות לאחרים מה שעשו לי, כי אין סיבה לעבור את זה. עם חוכמה, ידע וגישה נכונה, אפשר פשוט להימנע מלהגיע למקומות האלו, ולחיות מתוך שמחה, שלווה וחוסר דאגה.

היום אני יודע, שלא הייתי לבד במערכה הזו. משפחה אחת מכל חמש, מדווחת על מינוס קבוע, לפחות 10 חודשים בשנה, (רק כדי לסבר את האוזן, זאת ההלוואה הכי יקרה שיש –”המסגרת”) כמיליון אנשים מקבלים טלפון מהבנק פעם בשנה לפחות, ולשישים אלף משפחות נחסם הכרטיס לתנועה. כל זה נכון לשנת 2019, לפני מגפת הקורונה והשינויים הכלכליים שהתרחשו במשק. אך למעשה זה לא עניין של אחוזים וסטטיסטיקה, אלא סיפור חיים, לפעמים כואב מאוד. מי שחווה בעצמו פעם אחת מציאות חיים של בור כלכלי או “חדל פירעון” כבר יכול להרגיש את הלחץ והחרדה המתמדת מפני פעם נוספת שכזו. אני לא יכולתי לסבול כשזאת היתה מציאות חיי וקשה לי לראות אנשים אחרים במצב כזה, (למשל, כשאתה בקופה בסופר ולא יודע אם הכרטיס יעבור, תחושת הבושה נוראית, מנסיון) או שעלולים להגיע למצב כזה, ובדיוק בגלל זה החלטתי לכתוב את הספר שאתם אוחזים בידיכם.

שמי חנן צאיג, בן 45, מומחה לכלכלת המשפחה, יועץ עסקי. מרצה לאנשי נדל”ן, ליועצי משכנתאות ולבעלי עסקים. מנהל יחד עם אשתי את “משכנתא חדשה” שתכליתה והחזון שלה הוא להביא כמה שיותר משפחות בישראל לביטחון כלכלי. זו חברה לבריאות פיננסית, שזכתה לעזור לעשרות משפחות לחיות את חייהם ברוגע ובלי לחץ תמידי מהכסף, אפשרה לאנשים להתפנות למה שבאמת חשוב בחיים הקצרים האלו, ערכים, אהבה, משפחה, וכל מה שביניהם.

אני מזמין אתכם להצטרף אליי למסע, מסע של אירועים מהחיים, תובנות אישיות, כלים פרקטיים, מתוך הרבה ניסיון, ידע וחוכמה מעשית. אין לי ספק שבסיום המסע הזה אתם תצאו רגועים יותר והחרדה התמידית מכסף תשכך. תוכלו לנשום לרווחה, לראות את המציאות כפי שהיא ולדעת איך להתנהל בתוכה. לחיות ולהתנהל מתוך בחירה, בלי לפחד מהלא-נודע (משכנתא, פנסיה, הלוואות), לדעת איך להתנהל נכון ומתוך כך להביא את המשפחה שלכם לבריאות פיננסית, ולהכניס הרבה רוגע ושמחה לבית שלכם.

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן