<strong>האם ניתן לקבל משכנתא לאחר גיל 67 / גיל פרישה</strong> 2

האם ניתן לקבל משכנתא לאחר גיל 67 / גיל פרישה

אנשים רבים מופתעים לגלות שהם יכולים לקבל משכנתא לאחר גיל 67. למעשה, כל עוד יש לך הכנסה קבועה ואשראי טוב, יש המון מלווים אשר מוכנים לעבוד איתך. המפתח הוא לעשות שיעורי בית ולחפש את המחירים הטובים ביותר. יש גם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להפוך את עצמך ללווה אטרקטיבי יותר, כגון תשלום מקדמה גדולה יותר או הגדלת ההון העצמי שלך בנכס. רק זכרו שלקבלת משכנתא לאחר הפרישה אפשרית, אך עשויה לדרוש מעט עבודה נוספת. בהכנה נכונה תוכלו להבטיח את המימון הדרוש לכם לרכישת בית חלומותיכם.

עד איזה גיל אפשר לקבל משכנתא?

אתה יכול לקבל משכנתא בכל גיל, כל עוד יש לך ציון אשראי טוב והכנסה קבועה. עם זאת, רוב הבנקים ילוו רק ללווים מעל גיל 18. אם אתה מתחת לגיל 18, ייתכן שעדיין תוכל לקבל משכנתא אם יש לך ערב. הערב הוא בדרך כלל הורה או קרוב משפחה אחר שמסכים לכסות את תשלומי המשכנתא אם לא תעמוד בהלוואה. יש גם כמה גופים פיננסיים שמציעים משכנתאות במיוחד לצעירים. הלוואות אלו בדרך כלל בעלות ריבית גבוהה יותר ודרישות זכאות מחמירות יותר, אך הן יכולות להיות אופציה טובה אם אינך יכול לקבל אישור למשכנתא מסורתית. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר לגלות אם אתה יכול להיות זכאי למשכנתא היא לדבר עם מלווה ולדון באפשרויות שלך.

עד איזה גיל אפשר לרווח ולהחזיר את תשלומי המשכנתא?

זה ידוע שכדי לרווח וולהחזיר את תשלומי המשכנתא צריך להיות בגיל מסוים. אבל מה זה הגיל הזה? התשובה, כמובן, תלויה בגורמים רבים. בישראל אין הגבלת גיל מקסימום ללקיחת משכנתא. עם זאת, בנקים בדרך כלל שגילו הלווה לא יעלה על 87 כשהוא מסיים את תשלומי המשכנתא, ושהכנסתו מאפשרת לקחת את סכום המשכנתא שהוא מבקש, באופן שההחזר החודשי לא יעלה על 33% מסך ההכנסות הנקיות של הלווה.

כפי שניתן לראות, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת ​​קביעת הגיל בו ניתן להרוויח ולהחזיר את תשלומי המשכנתא. בסופו של דבר, זה תלוי בגורמים כה רבים, עד שאתה חייב איש מקצוע שיעזור לך לצלוח את הנהר הזה בשלום ובבטחה.

כמה כסף אני יכול ללוות במשכנתא מהבנק? במה זה תלוי?

כמות הכסף שתוכלו ללוות במשכנתא מהבנק תלויה במספר גורמים, כולל גילכם. ללווים צעירים יותר נוטים לקבל הלוואות גדולות יותר מאשר ללווים מבוגרים, שכן הם נתפסים כמי שיש להם חיי עבודה ארוכים יותר לפניהם ובכך מסוגלים יותר לבצע החזרי הלוואות. עם זאת, לא תמיד זה כך, וכל בקשה נבחנת לגופו. גורמים נוספים שעשויים להשפיע על הסכום שאתה יכול ללוות כוללים את ההכנסה שלך, מצב התעסוקה והיסטוריית האשראי שלך. אם יש לך הכנסה חזקה והיסטוריית אשראי טובה, ייתכן שתוכל ללוות סכום גדול יותר מאשר מישהו עם הכנסה נמוכה יותר או היסטוריית אשראי פחות טובה. לכן, חשוב לספק כמה שיותר מידע בעת הגשת בקשה למשכנתא על מנת לתת לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר לקבל אישור להלוואה הדרושה לכם.

מהו גיל הפרישה בישראל, לאילו עניינים הוא חשוב?

בישראל גיל הפרישה הוא 67 לגברים, ולנשים קצת פחות . זה חשוב כי זה מאפשר לאנשים להמשיך לעבוד ולתרום לכלכלה לאורך זמן. זה גם אומר שאנשים יכולים לצבור יותר חסכונות והטבות פנסיה לפני שהם יוצאים לפנסיה. גיל הפרישה חשוב גם לצורכי ביטוח לאומי. בישראל, מערכת הביטוח הלאומי נועדה לספק הכנסה לגמלאים. ככל שגיל הפרישה גבוה יותר, אנשים יוכלו לתרום למערכת זמן רב יותר והכנסתם מהפנסיה תהיה בטוחה יותר.

איך נערכים כלכלית לפנסיה?

בכל הנוגע לתכנון פרישה, הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל מוקדם. ככל שתתחיל לחסוך מוקדם יותר, יש יותר זמן לכסף שלך לצמוח. באופן אידיאלי, אתה צריך לשאוף לחסוך מספיק כדי שתוכל להחליף 70-80% מההכנסה שלך לפני פרישה. זה יעזור להבטיח שאתה מסוגל לשמור על אותה רמת החיים שלך בפנסיה.

ישנן מספר דרכים שונות לחסוך לפנסיה. 

התחל בקטן: לא צריך לחסוך הרבה כסף כדי להתחיל להשקיע לפנסיה. למעשה, אתה יכול להתחיל עם מעט כמו 50 ש”ח לשבוע. הדבר החשוב הוא להתחיל עכשיו ולהפוך את זה להרגל.

השקעה אוטומטית: דרך קלה אחרת לוודא שאתה משקיע באופן קבוע לפנסיה היא להגדיר העברות אוטומטיות מחשבון העובר ושב שלך לחשבון ההשקעה שלך. בדרך זו, אף פעם לא תראה את הכסף ופחות סביר שתוציא אותו. 

שקול ממוצע של עלות שקלית: כאשר אתה משקיע בחשבון פרישה, אתה בדרך כלל קונה מניות של קרן נאמנות או קרן נסחרת בבורסה (ETF). קרנות אלו מורכבות ממניות או איגרות חוב שונות, מה שאומר שהמחירים שלהן יכולים להשתנות על בסיס יומי. במקום לנסות לתזמן את השוק, אסטרטגיה הנקראת ממוצע עלות שקל מאפשרת לך לקנות לאט יותר מניות לאורך זמן, תוך ממוצע של עלות ההשקעה שלך. גישה זו מוציאה את הניחוש מההשקעה ויכולה לעזור להפחית את הסיכון הכולל שלך.

כפי שיודע כל מי שאי פעם ניסה לחסוך לפנסיה, זו יכולה להיות משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון, החל מכמה לחסוך בכל חודש ועד איפה להשקיע את הכסף שלך

לא משנה באיזו שיטה תבחרו לחסוך לפנסיה, המפתח הוא להתחיל עכשיו. ככל שתתחיל לחסוך מוקדם יותר, כך יהיה קל יותר להגיע ליעדי הפרישה שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן