כסף הוא כוח מעצים

היום אני יודע, הכסף הוא בסך הכול מעצים, מעצים את מה שיש בנו בפנים. מי שהוא טוב במהותו ואישיותו[1], הכסף יעצים את הטוב שבו והוא יזכה לעשות עם הכסף דברים טובים ומבורכים, כגון: יתרום לבתי חולים, יתרום למשפחות נזקקות, יבנה בתי כנסת, יחזיק תלמידי חכמים, כל אחד לפי מה שקרוב לליבו ולסולם הערכים שלו. לכולנו יש מעלות ומידות רעות –הכסף יכול רק להעצים אותן, מי שנוטה אל המידות הרעות, הכסף יעצים את הרוע ויאפשר לו לבטא את המעלות הרעות בחייו. אם ניזהר מהונאה עצמית וניצול אחרים, ונשקיע בחיים של ערכים ואמונה וטוב לב – הכסף רק יעצים את הטוב הזה וייתן לנו את האפשרות לגדול ולפרוח ולבוא לידי ביטוי בתוך העולם הזה.

חשוב! חשוב! חשוב!

דברו ביניכם ועם ילדכם על הצורה שבה הילדים שלכם תופסים את כל מה שקשור לכסף והתנהלות כלכלית.

במשפחות שבהן השיח הוא פתוח, ניתן לשאול את הילדים מה הם יודעים וחושבים ביחס לכל הקשור לכסף והתנהלות כלכלית. ברוב הפעמים אפילו אנחנו המבוגרים לא יודעים להסביר את כל המטען הרגשי בנוגע לנושא מסוים, כל שכן ילדינו. לכן מומלץ לדבר על רעיונות ומקרים שונים הקשורים לכסף ומתוך השיחה הזו תוכלו לדעת מהי התפיסה שמתגבשת באמיגדלה של הילדים שלכם. זכרו שתמיד יש את הכוח לשנות. שבו ביניכם, תחליטו איך הייתם רוצים שהילדים שלכם יתפסו כסף ויתייחסו לכל הקשור בו וגבשו תוכנית פעולה. בפרקים הבאים אביא דוגמה נפלאה של הצבת מטרה כלכלית מהימים בהם בתי רצתה להוציא רישיון נהיגה.


[1] במשנה (אבות ב, ד) נאמר: “איזוהי דרך טובה שיבחר בה האדם? … רבי אליעזר אומר: ‘לב טוב'”, כלומר, מי “שליבו תמיד שמח ומזומן להיטיב לאחרים” (פירוש ‘תפארת ישראל’).

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן