white and red wooden house miniature on brown table

המרכז הישראלי לביטחון כלכלי

ברוכים הבאים למרכז הישראלי לביטחון כלכלי, זה המקום הפיזי והדיגיטאלי שנותן מענה הוליסטי (כּוֹלְלָנִי, מקיף מאוד) לכל מה שקשור לעולמות הפיננסיים: לכלכלת המשפחה, פנסיה , השקעות , נדל”ן , ביטוחים ועוד ועוד וכולל מרכזי ידע קורסים והכשרות בעולמות הללו.

הצוות מורכב מאנשי מקצוע, שיש להם ידע נסיון ראש פתוח ובעיקר מחוברים לחזון ומטרתם היא ” להביא כמה שיותר משפחות לביטחון כלכלי ובריאות פיננסית“.

המטרה של המרכז הישראלי לביטחון כלכלי היא בראש ובראשונה לעזור לאנשים הבאים לפתחו. כל איש ואישה שיכנסו לתוך המרכז הישראלי יוכל לשים את חבילת הפחדים והדאגות הכלכליות שלהם על וו תליה שמונח בכניסה, ולהשאיר אותה שם.

מנהל.ת אישיים ילוו את הבאים בין החדרים השונים, ויוודאו שאכן הם קיבלו את כל המענה שהם זקוקים לו, ואף מעבר לכך.

החדר הראשון: כלכלת משפחה בחדר זה המנהל האישי פשוט יקשיב לבני הזוג, וינסה, באמצעות מודל ה- ל.מ.ה,להבין לעומק וללמוד את ההתנהלות הארגונית והכלכלית שלהם כמשפחה, נבנה מערך למידה, ייעוץ וליווי.

מכאן ואילך, נבנה יחד תוכנית כלכלית עם אסטרטגיה ארוכת טווח שתעזור לבני הזוג לחיות בכבוד עד 120, ואף לעזור לנכדים בעזרת ה’. התוכנית הכלכלית בנויה ממרכיבים רבים, שלכל אחד מהם יש חדר מיוחד לכך ב”מרכז הישראלי לביטחון כלכלי”. לאחר שנכיר את צרכי המשפחה לעומק, המנהל האישי ילווה אותם בין החדרים השונים, על מנת להעביר לאנשי המקצוע השונים (בשפה כלכלית אם צריך) את הצורך והחזון הכלכלי הייחודי לאותה משפחה. וכך אנחנו ממשיכים לחדר הבא:

החדר השני: הכוונה מקצועית אני מאמין שכל אדם יכול להתפרנס בכבוד מהמעלות והכישרונות שלו, ולעבוד בהתאם לתפיסת העולם והערכים שבהם הוא מאמין. בחדר ההכוונה המקצועית (אם בני הזוג חשים צורך בכך), יהיו אנשים מקצועיים בעלי ניסיון ומתוך שיח עמוק ותהליך פנימי, האדם בעצמו יוכל למצוא את עבודת חייו. העבודה שהוא יקום אליה כל בוקר בשמחה מתוך תחושת סיפוק ומשמעות, על כל התועלת שהוא מביא לעולם בצורתו הייחודית: “יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך”, ממש כמו שאני קם כל בוקר, ברוך ה’. משם נמשיך לחדר הבא:

החדר השלישי: ליווי עסקי –בחדר זה יקבל את פני הזוג יועץ עסקי שאוהב לעזור ולגרום לטוב שיש בכל אדם לפרוח ולגדול. כי לאחר שאדם יודע מהי עבודת חייו, גם אם הוא עתיד להיות שכיר, עליו לבנות תהליך עסקי, שבו הוא יוכל לראות לפניו את הדרך הברורה, כיצד הוא הולך ומתפתח בתחומו, בפן המקצועי, האישי והכלכלי. לאחר שההיבט של ההכנסות נעשה ברור וחיובי, ממשיכים הלאה לחדר הבא:

החדר הרביעי: משכנתאות – בעלות על נדל”ן בישראל היא אחת העסקאות המשתלמות ביותר שיכולה כל משפחה להשיג. ויתירה מזאת, זה הכרח קיומי ונפשי, לבסס את חייך במקום קבוע ויציב. בחדר זה יועצי משכנתאות מקצועיים, המוסמכים לעבוד בשיטת הS.L.T , מתוך הבנת “האסטרטגיה הכלכלית הכללית של המשפחה” (שאותה ביררנו בחדר הראשון) והאופק הכלכלי הצפוי (שאותו ביררנו בחדר השלישי)יועץ המשכנתאות יבנה תמהיל מדויק לצרכי המשפחה על פי שיטת ה-S.L.T שפיתחתי בחסדי השם. במידת הצורך ובהתאם לאפשרויות יכניס היועץ לתוך המשכנתא הלוואות קודמות. יועץ המשכנתאות יסביר וימחיש לבני הזוג, עם הרבה סבלנות והארת פנים, כיצד ההחזרים החודשיים לבנק, יהיו מטלה שהם יכולים להתמודד איתה בכבוד, ובלי שום צורך לפחד. משם ממשיכים הלאה לחדרים הבאים:

החדרים הבאים: מס הכנסה, השקעות, פנסיה, ביטוחים –בחדרים אלו יקבלו את פני הזוג רואה חשבון מקצועי ואנושי, יועצי השקעות ונדל”ן, יועץ פנסיוני ויועץ ביטוח. כל אחד בתחומו יבדוק מה הסטטוס הנוכחי של בני הזוג, וכיצד הוא יכול לעזור ולוודא שבני הזוג מקבלים את כל התנאים הטובים ביותר המתכנסים לתוך התזרים המשפחתי ללא כפילויות. לאחר סיבוב בין כל החדרים השונים, בני הזוג יחזרו לחדר הראשון, שם נסכם את כל מה שהם קיבלו, נוודא שאכן הם מבינים ושותפים לתהליך הכלכלי שהמשפחה עוברת ותמשיך לעבור.

בדרך החוצה, שמחים ורגועים, בני הזוג יחלפו על פני הכניסה של המכללה הישראלית לחינוך כלכלי.

 המכללה הישראלית לחינוך כלכלי

במכללה זו ילמדו רק אנשים שיש להם בפועל ניסיון בשוק הכלכלי הישראלי. התלמידים יהיו מורים ומורות בישראל, שילמדו ויוכשרו להעביר בהצלחה תוכנית לימודית רב שנתית ספיראלית, של לימודי כלכלת המשפחה והתנהלות פרקטית.

לימודי הכלכלה השונים ייכתבו ויועברו כספרי לימוד לבית הספר היסודיים והתיכוניים, כקורסים און-ליין, כהשתלמות מורים, וכתוכנית שנתית לרכזי מקצוע. התוכן נועד עבור הילדים, שיקבלו חינוך לבריאות כלכלית כבר מגיל קטן.

החל מכיתה ב’, לאחר ידיעת קרוא וכתוב ופעולות חשבוניות בסיסיות, יקבל כל ילד בישראל במהלך 12 שנות לימודו את כל הידע הכלכלי הנדרש לו על מנת לצאת לעולם הרחב לאחר סיום שנות לימודיו (ושירותו הצבאי) ולהתנהל בצורה מבוקרת מתואמת בריאה ומוצלחת.

תוכנית הלימודים תהיה מותאמת על פי גיל התלמידים, ויושם בה דגש על פרקטיקה בעולם המושגים של הילד. הילדים ילמדו על יסודות הכסף ותולדותיו, הכנסות והוצאות, על קבלת החלטות בנוגע לקניה מושכלת, על זהירות מפרסום מושך, על סחר חליפין, ועל ערך המטבע שנקבע לפי האמון שנותנת החברה המדינה שמייצרת את הכסף על מטבעות דיגיטאליים ועוד. בהתאם לכל שלב בחיים הם ילמדו איך מתנהל השוק, המדד, הלוואות, משכנתאות, מקורות הכנסה, אשראי ועוד נושאים רבים וחשובים, שאת חלקם כתבתי בשער המוקדש לחינוך כלכלי.

מערכת החינוך בישראל נועדה לתת לכל תלמיד ידע בסיסי הנצרך לו לחיות בהצלחה כאזרח בישראל אך לעניות דעתי לא מצליחה בזאת ממש. המכללה הישראלית לחינוך כלכלי נועדה לאפשר לכל תלמיד ותלמידה להשתלב בצורה טובה ונוחה, בלי שום פחד מכסף והתנהלות כלכלית, אלא כשחקנים ותיקים שעולים למגרש לאחר שעשו אין ספור סימולציות ואימונים לפני כן כך שהמגרש שנקרא חיים לא יהיה זר להם.

סיום בנימה אישית

הספר הזה מתבשל אצלי כבר הרבה מאוד זמן, מהאירוע המכונן הכואב שהניע אותי לפלס את דרכי לביטחון כלכלי אישי, דרך כל מה שחקרתי ולמדתי בדרך, ועד לימים אלו שבהם אני זוכה לסייע למשפחות רבות להגיע לביטחון כלכלי בעצמם.

הגעתי למסקנה שאנשים רבים לא מתעסקים בנושאים החשובים הללו, שסובבים סביב כסף, משכנתא, משפחה ומה שביניהם, וכי הסיבה העיקרית לחוסר הידע בנושאים אלה הוא פחד ולא שום סיבה אחרת. הרבה אנשים ממש מפספסים חיים שלמים ושלווים רק כי הם אוחזים חזק בפרדיגמות ישנות.

 הדרך שלי לעזור לכל אותם אנשים היא להסביר את מקור הפחד, לספק כלים וידע שידליקו את האור במקום שהיה קודם מעורפל וחשוך בירכתי המוח והלב.

כעת, לאחר סיום ספרי הראשון, אני מסתכל על המסע שהקב”ה העביר אותנו בחיים.

 ההוצאות לפועל, המעמד המביך כ”חייב”, החודשים שלא יכולתי לקנות אוכל לבנותיי, ההגעה לבנק מחוייך עם לקוח ואחרי שהלקוח הולך לו – לעמוד בתור כדי לשלם את “השובר” של הוצאה לפועל כל חודש, חוסר היכולת לספר לקרובים לי, הבושה, המעמד המבהיל בתור לקופה בסופר תוך תפילות שהאשראי רק יעבור, הישיבה בסלון על מזרונים כי לקחו את הספות, ההגשה של הוצאות והכנסות כל חודש ל-“מנהל המיוחד” של כונס הנכסים, הריצות עם כביסה לבית הורי כי לקחו את המכונה, החשש להוציא דואר כי אולי זה מכתב מהוצל”פ, האמירה “לא” ליציאה לטיול בחו”ל, א. כי אין כסף וב. כי יש עיכוב יציאה מהארץ, המעמד המביך בבית המשפט, ההבנה שנכשלתי ועוד ועוד…

הבנתי שלא אוכל לשמור את התובנות הללו לעצמי. קול פנימי קרא לי לכתוב את הדברים בצורה מסודרת ומובנית, שחור על גבי לבן. אני מקווה שהדברים שכתבתי בספר זה יעזרו לכל מי שחשים את הפחדים הללו ורוצים אחרת, שמבינים שבאנו לעולם הזה ויש לנו תפקיד וכל יום הוא הזדמנות חדשה ולא משנה מה היה אתמול. עובדה שהקב”ה נתן לנו עיניים מקדימה זאת על מנת שנביט קדימה. כל יום הוא הזדמנות להיות הכי טובים שאפשר, לא לבזבז את ההזדמנות המטורפת שניתנה לנו.

איך אומרים בבוקר? “מודה אני לפניך, מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך”

אמונתך? לא יותר נכון לכתוב אמונתי?

אלא שיש כאן לימוד ענק, שבורא עולם נותן לנו יום יום הזדמנות חדשה והוא זה שמאמין בנו.

אם הוא מאמין בנו, מי אנחנו שלא נאמין בעצמנו?

יש לנו תפקיד בעולם וחובת כל אחד ואחת למצוא את ייעודו ולהפוך כל אבן על מנת לבצע את השליחות על הצד הכי טוב שיש.

מוזמנים לעקוב ברשתות החברתיות ולשמור על קשר

חנן צאיג.

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן