כמה כסף צריך בשביל לפתוח מסעדה בישראל?

לא מומלץ לעשות את זה.

מסעדה בישראל היא חלום של אנשים רבים. אבל כמה זה עולה? למרבה המזל, אנחנו הולכים לתת לך תובנה קטנה לגבי הכמות שאתה צריך כדי שזה יקרה. התשובה תלויה במספר גורמים.

שכר מינימום

שכר מינימום הוא השכר הנמוך ביותר שניתן לשלם לעובד. הסכום מחושב לפי גיל, היקף עבודה ומדדים נוספים. כיום, שכר המינימום בישראל עומד על 5,300 שקל בחודש.

כמה מדינות יישמו חוק שכר מינימום כדי להגן על העובדים ולהבטיח שהם לא ינוצלו. זוהי השפעה חיובית על שוק העבודה, כמו גם על כלכלת המדינה.

בנוסף להגנה על העובדים, שכר מינימום גבוה יותר גם מגביר את הכנסות העסק. זה מגדיל את כמות ההכנסה הפנויה, מה שמניע יותר אנשים לעבוד. בנוסף, שכר מינימום גבוה יותר מאפשר לעובדים להשקיע טוב יותר בהשכלתם. זה דבר טוב לכלכלה כולה, ומעודד עובדים חדשניים ופרודוקטיביים יותר.

בעוד ששכר המינימום בישראל נקבע על ידי הממשלה, בעלי עסקים ומנהלים צריכים להבין את האחריות שלהם. לדוגמה, מסעדות חייבות לשלם לעובדי הכוננות לפחות את אותו שכר מינימום שאחרת היו משלמים לעובדים הרגילים שלהם.

אם מסעדה לא תשלם לעובדיה את שכר המינימום שלהם, ייתכן שהעובדים יוכלו להגיש תביעה נגד החברה לבית הדין לעבודה. כמו כן, ניתן להטיל עליהם קנס של עד 226,000 ₪.

בשנת 2013 הגיש דב חנין, חבר כנסת של הרשימה המשותפת (ערבית), הצעת חוק לחייב מסעדות לשלם למלצרים שלהם שכר מינימום. הצעת החוק שלו נתמכת על ידי 63 מחוקקים בכנסת.

לגבי מה שעל בעל מסעדה או קייטרינג לעשות כדי לעמוד בחוק, התשובה פשוטה. ראשית יש לפקח על החוקים והתקנות של היישוב. שנית, למד את העובדים שלך על זכויותיהם. שלישית, דע מתי לבקש העלאה בשכר.

מסעדה יכולה להימנע מתביעות משפטיות על ידי עמידה בקצב הכללי והתקנות הללו. מצד שני, התעלמות מהם עלולה ליצור קונפליקטים פנימיים שעלולים לגרום לבעיות משפטיות קשות.

מַטְבֵּעַ

בשנים האחרונות השקל היה המטבע המתחזק בעולם. לישראל יש רקורד פיננסי שמור יחסית לאחר המשבר הפיננסי של 2008.

מסעדות ועסקים רבים אחרים בישראל מקבלים כרטיסי אשראי. עם זאת, קיימות הגבלות מסוימות על כרטיסי אשראי בישראל. לדוגמה, ייתכן שלא תוכל לגבות תוספות לחדר.

ניתן לחסוך מעט כסף באמצעות כספומט בישראל. מכונות אלו מקובלות רבות ויוציאו את השקל הישראלי החדש, או ₪. הם זמינים גם עם ממשק בשפה הערבית או הצרפתית.

מלבד השימוש בכרטיס אשראי, כדאי גם לבדוק אם הבנק שלך ייתן לך שער חליפין טוב. לחלק מהבנקים יש שיתופי פעולה עם בנקים אחרים בישראל והם יציעו לכם שער חליפין טוב יותר.

עליך לבדוק עם הבנק שלך לפני היציאה לישראל כדי לוודא שיש לך מספיק מזומן כדי לעבור את הטיול. אמנם אפשר להחליף כסף בשדה התעופה, אבל הרבה יותר זול לעשות זאת בבנק מקומי.

לרוב המלונות הגדולים יש מתקני בנק עם שעות נוחות. אם אין לך גישה לכרטיס אשראי או לכספומט, אתה יכול לבקש מהשוער של המלון שלך לארגן עבורך כרטיס אשראי.

אפשרות נוספת היא להחליף את מטבע החוץ לשקלים לפני היציאה. ישנם מרכזי החלפת כספים רבים הממוקמים בערים הגדולות. בימי שישי ובחגים יהודיים, רוב הבנקים סגורים.

תקני מתן טיפ

תקני מתן טיפ למסעדות בישראל דומים מאוד לאלו שברוב מדינות המערב. מלצרים וברמנים מקבלים לרוב מעט מאוד שכר וטיפים הם מקור ההכנסה העיקרי של עובדים אלו. סכום התשר תלוי בשירות שתקבלו ובאיכות האוכל או השתייה.

גדלי הטיפ משתנים ממסעדה למסעדה, אך בממוצע, התשר הוא כ-10 אחוז. במקרים מסוימים, נהוג לשלם דמי שירות בנוסף לחשבון.

רוב הישראלים מאמינים שהדרך הטובה ביותר להפגין הערכה היא לתת טיפ. כלל האצבע הוא לתת טיפ למלצר או לברמן שלך לפחות כמו שאתה נותן ללקוח רגיל. עם זאת, אם אתה מרגיש נדיב, אתה יכול לתת טיפ יותר.

טיפ סטנדרטי למלצר הוא בסביבות 15% מהחשבון הכולל לפני מס. מדובר בסכום סביר. אם אתם אוכלים עם קבוצה גדולה, מומלץ לתת טיפ טיפה יותר.

דבר נוסף שכדאי לדעת על מתן טיפ בישראל הוא שתרצו להשתמש במטבע מקומי. שימוש במטבעות או שטרות זרים יגרור עמלות עבור המרת מטבע. כדי להימנע מהטרחה הזו, שקול כרטיס נסיעות של ווייז בשקל ישראלי.

הטיפ הטוב ביותר בישראל זהה לטיפ הטוב ביותר ברוב מדינות המערב: זה שיקול דעת. לעתים קרובות, מלצרים יחלקו בשמחה את החשבון אם תבקשו. תרצו גם להביא כמה דולרים במזומן כדי שלא תצטרכו לדאוג להמרת כסף במקום.

מסעדות מסוימות עשויות אפילו להוסיף תג למחיר הכולל. למרות שזה לא נדרש, זה תמיד מוערך.

אף על פי שאין חוקים קשוחים בעולם המסעדנות, מתן טיפ במקומות הנכונים היא הדרך היחידה להבטיח חווית אוכל חלקה.

מזג אוויר

השקל הוא המטבע הרשמי של ישראל. הוא מחולק ל-100 אגורות, או מטבעות סנט. כמה מהעסקאות הטובות ביותר ניתן למצוא בשווקים המקומיים. אם אתם מתכננים לבקר בישראל, החליפו את הדולרים שלכם בשקלים לפני היציאה. אתה צריך להיות לפחות $300 במזומן.

לבנק ישראל יש טבלת החלפת שקל מקוונת המתעדכנת מדי יום. עם זאת, כדאי להיזהר אם תרצו להחליף את כספכם לשקלים, שכן רוב הבנקים גובים עמלה גבוהה על המחאות נוסעים.

מבחינת נסיעות, הדבר החשוב ביותר שיש לזכור הוא לארוז כראוי. מזג האוויר בישראל עלול להיות בלתי צפוי. לכן, כדאי להחזיק ביגוד קל משקל בהישג יד, גם בחורף. מטריה מתקפלת היא אביזר שימושי, וכך גם גרביים חמות.

אמנם זה רעיון טוב לארוז צעיף, אבל נשים צריכות להיות בטוחות שיארזו אלטרנטיבה קלת משקל יותר. גברים לא צפויים לענוד עניבות, אבל יצטרכו לכסות את ראשם בביקור באתרים דתיים.

מספר גדול באופן מפתיע של חנויות ישראליות פתוחות בימים ראשון וחמישי. יש גם בזארים ושווקים בישראל. זו הזדמנות מצוינת לקנות מזכרות לא יקרות.

הבעיה הגדולה ביותר בהמרת הכסף שלך בישראל היא שלא תקבל את שער החליפין הטוב ביותר. להחזיק כמה מאות דולרים בשקלים בהישג יד זה תמיד רעיון טוב, כך שתוכלו להחליף את כספכם לפני היציאה.

לרוב, שערי החליפין הטובים ביותר נמצאים בעיירות קטנות יותר. אם תחליט להשתמש בכרטיסי אשראי, הקפד לבדוק את העמלות של הבנק שלך לפני שאתה עוזב. כמו כן, מספר ה-PIN בכרטיס שלך צריך להיות מוגבל לארבע ספרות בלבד, אחרת תחוו כמה הפתעות לא נעימות.

ישובים יהודיים

השקל הוא המטבע הרשמי של ישראל. הוא מחולק ל-100 אגורות. לדוגמה, שטר בשווי 200 שקל שווה ערך ל-50 דולר.

כשנוסעים לישראל יש להביא לפחות 300 שקלים. אם אתם מתכננים לקנות שקלים במקום, כדאי לבדוק את העמלות של הבנק לפני השלמת העסקה.

ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי ברוב המסעדות והמלונות בישראל. אבל עליך לבדוק את ה-PIN של הכרטיס שלך כדי למנוע בעיות. מסופי כרטיסים רבים מקבלים רק ארבע ספרות.

להתניידות ניתן להשתמש במערכת התחבורה הציבורית הישראלית. עם זאת, מערכת זו אינה פועלת בחגים יהודיים.

ניתן להשתמש בשקל הישראלי החדש, המשמש ברוב החנויות והמסעדות. על המטבע יש סמל ישראל, עץ דקל בעל שבעה עלים ועמוד פרוטו-איאולי.

רוב המקומות בישראל מקבלים דולרים ויורו. במקרה שאין לך כרטיס אשראי גדול, אתה יכול להשתמש בכספומט מקומי. הקפד לבדוק את קוד ה-PIN כדי לוודא שלא תקבל שער חליפין גרוע.

כשמגיעים לארץ אפשר לקנות שקלים גם במשרד חליפין. משרדים אלו זמינים בערים המרכזיות בישראל. לפעמים, הם מציעים עמלה נמוכה, אבל אתה עדיין צריך לבדוק את התעריף לפני הקנייה.

בישראל יש מגוון רחב של מאכלים. מלבד ירקות ישראלים, תוכלו לנסות המבורגרים אמריקאים, קפה טורקי, בורש רוסי ושניצל וינאי.

רוב האוכל כשר, אבל יש כמה יוצאי דופן. יש בעלי חיים שאסור להכניס לאוכל כשר. למרות זאת, תמצאו בישראל שפע של מסעדות לא כשרות ואסור לאכול בהם אפילו לשתות בהם מים.

כדאי לתת טיפ לצוות במסעדה. הטיפ מבוסס על השירות שקיבלת. מומלץ טיפ מינימלי של $3-5 USD.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן