<a>עיקרון פארטו כדרך חיים</a> 2

עיקרון פארטו כדרך חיים

Pareto Principle או בעברית “עיקרון פארטו“, על שם חוקר איטלקי שבמחקרו חשף כי 80% מהכסף באיטליה נמצאים בידי 20% מהאוכלוסייה. כשהרחיב את מחקרו גילה שיחס זה נכון גם ביתר העולם המערבי.

הכלל של 80-20 תקף לא רק לגבי כסף לאומי, אלא בעיקר להשקעה וניצול משאבים שלנו. כל מורה בכיתה יודע שעליו להשקיע 80% מהזמן שלו על 20% מהילדים בכיתה (הכוונה לילדים הנמרצים שגורמים למורה להזיע, אני הייתי אחד כזה). גם בעסקים, כבר עכשיו אתם משקיעים 80% מהזמן והמשאבים שלכם על 20% מהלקוחות.

מה זה מלמד אותנו?

  1. בחר את ה-20% שלך – החוק תמיד יתקיים, תמיד יהיו 20% של לקוחות שיוציאו ממכם אנרגיה רבה. זו בדיוק הסיבה שעלינו לבחור מראש את הלקוחות האידיאלים שלי, שאליהם אכוון (אטרגט) את המסרים השיווקיים, ואת האנרגיה שלי. תבחר מי הם הלקוחות המועדפים שלך, שבהם אתה רוצה להשקיע את מירב האנרגיה והמשאבים שלך. כמובן שתבחר את הלקוחות המועדפים, ולא את זוללי האנרגיה. ההכנסה שלך ואיתה גם הסיפוק האישי שלך יגדלו בהתאם. את זוללי האנרגיה, ננסה לסנן מראש. אחת השיטות הנפלאות לכך היא פגישת ראשונית בתשלום.
  • נצלו את הזמן – תבדקו את העיקרון הזה בעצמכם: אילו 20% מהמשימות גובה מכם 80% מהזמן? מנהל חכם משתדל לצמצם ככל שאפשר את עיסוקו במוקדי בזבוז הזמן, מה שמפנה לו כמויות אדירות של זמן להתעסק במה שבאמת חשוב.
  • סדר עדיפויות – עיקרון פארטו אינו מדבר על זמן, אלא בעיקר על ערך. ניתן לחלק על פיו את כל הפעולות שנעשה בעבודה לשתיים: כאלו שהן בתוך ה-20% והן בעלות הערך הגבוה (שיניב לנו 80% רווחים), וכאלו שייתכן שנשקיע בהן הרבה זמן (80%), אך התועלת שנפיק מהן תהיה מועטה. בתחילת כל שנה/רבעון/שבוע/יום עבודה אנו נדרשים לבדוק היכן ממוקמת כל משימה, בחלק העליון (20%) או התחתון. ו… להתחיל עם המאתגרות, עם אותן מטלות ומטרות שנמצאות בחלק העליון של היעילות, גם אם זה דורש מאיתנו להתחיל את היום בהתגברות אישית ותכנון מראש.
     תוכנית עסקית ותחזית עסקית עם תוכנית שיווקית ומדדי ביצוע חייבים להיות החלק הכי חשוב ביומיום שלך.
  • ראיית הנולד: יכול להיות שחייגתם פעם מטלפון של “נוקיה” להזמין סרט ב-“בלוק באסטר”?  אולי יצא לכם לצלם את זה עם מצלמה ופילים של חברת “קודאק”? בקיצור נראה לי שהבנתם שאם זה קרה לחברות ענק זה ודאי יכול לקרות גם לנו ולכן חייב שיהיה לנו חזון, שתהיה לנו מטרה חשובה גדולה ורחוקה שמנסה לצפות כל הזמן כמה שנים קדימה.

איך אמרו בשיר על הכישלון המפואר שהוא עדיף מחלומות במגירה?

אני אומר:                   עדיף להשקיע בתכנון ולגזור את סרט ההצלחה

בפרק הבא אציג לפניכם את החזון העסקי שלי שצריך ממש לשנות את התרבות הכלכלית בישראל לטובה וכל זה צריך להיות עד שנת 2025 שתבוא עלינו לטובה.

“חלומות שנרשמים ביומן הופכים לתוכנית עבודה שמייצרת מציאות “

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן