gold and black metal tool

מרחב בטוח להתנהלות כלכלית


זה כל כך פשוט, עד שבתחילה חשבתי שאולי אין צורך לכתוב זאת. אבל אם מתבוננים קצת מסביב, רואים שקרוב למחצית מהמשפחות בישראל מצויות במינוס בבנק באופן קבוע או זמני. עוד אפשר לראות שברוב המקרים זה לא נובע מהכנסה נמוכה, אלא דווקא מהוצאות גבוהות, או במילים אחרות: מהיעדר התנהלות כלכלית נכונה.

אחד הגופים המדהימים ביותר במדינת ישראל הוא ארגון “פעמונים”, שלקח על עצמו לעזור למשפחות שנכנסו לבור כלכלי. השיטה שלהם די פשוטה: הם שולחים יועץ כלכלי לפגישה עם בני הזוג, היועץ מסביר על צורת ההתנהלות הכלכלית הנכונה ביחסי הכנסות והוצאות. את הידע התיאורטי מורידים אל רמת המעשה, למה שרלוונטי לחיי היומיום של המשפחה, ברשימה מסודרת ומפורטת ככל האפשר, ובני הזוג מקבלים מפה מסודרת של הכנסותיהם והוצאותיהם, היכן הם יכולים “לשחרר” ואיפה הם צריכים לצמצם. כעבור כמה חודשים (מספר החודשים תלוי בעומק הבור שנכנסו אליו) המשפחה חוזרת למצב כלכלי יציב וממשיכה לחיות את חייה בשקט ובנעימים.

עם הערכתי הכנה והרבה לארגון פעמונים ולארגונים דומים לו שעושים את הדברים בהתנדבות, על פי רוב אני אמליץ להיכנס לתוכנית ספיציפית ובתשלום, דבר שמחייב.

אני מאוד אוהב לעבוד עם ענבל ושי מחברת “פלוסים”. מקצוענים עם נשמה גדולה שלא רק מוציאים את האנשים והמשפחות מהמצבים הלא פשוטים אליהם נקלעו, אלא ממש נותנים כלים פרקטיים ומלמדים שיטה יחודית ויישומית, שהמשפחות אכן שומרות על כלליה, גם שנים אחרי שתוכנית הליווי הסתיימה לה.

לאמיתו של דבר זה לא הגיוני שיועץ חיצוני יבוא להסביר לרבבות משפחות בישראל עניינים אלו, אלא זה צריך להיות חלק מהידע הבסיסי שיש לכל אחד ואחת מאיתנו ברגע שיוצאים ממערכת החינוך אך מאחר שזה לא קורה, נכתוב את הדברים הבאים להלן.

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן