stack of books on table

מה יקרה בגיל שישים פלוס למי שיש משכנתא או אין?

הרבה אנשים שאני מכיר מתכננים מראש את הטיול השנתי שלהם לפרטי פרטים, את בר המצווה של הילד עד רמת צבע המפיות בשולחנות, ואת החתונה עד לרמת הגוון של ההזמנה המעוצבת. לעומת זאת, כשאני שואל אותם לגבי התכנון שלהם ליום הפרישה מהעבודה, הם מתחילים לגמגם, למלמל משהו על פנסיה או ביטוח מנהלים וניכר שהם לא יודעים בדיוק מה זה אומר ומה המשמעות של הדברים. אז הנושא שאני רוצה לעסוק בו בפרק זה הוא “אסטרטגיית הנדל”ן שלכם לטווח הרחוק”.

נתחיל עם כמה נקודות לגבי גיל הפנסיה:

  1. פנסיה זה דבר שעלול להשתנות, קרנות הפנסיה תלויות בתנודות בשוק, ובפעולות של אילי הון (טייקונים) שיכולים להשפיע על כספי הפנסיה של מאות אלפי אנשים, שאין להם שום אפשרות לעשות דבר בנידון.
    1. כפועל יוצא מעליית תוחלת החיים, כנראה שהסכום של הפנסיה לא יספיק לכם כדי לחיות בכבוד לאחר פרישה. מלבד הכסף הנדרש לחיים, להוצאות על בריאות, בתי אבות וכיוצא בזה, רובנו נרצה לעזור לילדים שלנו ולהרעיף פינוקים על הנכדים. בשביל זה אנחנו צריכים לוודא שבגיל השלישי יהיה לנו מספיק כסף נזיל לכך, ונחיה בבריאות פיננסית וביטחון כלכלי, דבר שיאריך, ככל הנראה, את חיינו בעוד כמה שנים טובות.
    1. החדשות הטובות הן שעד הפנסיה יש לנו זמן, וזה משאב נפלא כדי לייצר ממנו כסף לעת זקנה.
    1. החדשות הטובות הנוספות הן שמאז קום המדינה ועד היום מחירי הנדל”ן רק בעלייה, ונראה שכך ימשיכו להיות. מה שאומר שככל שנצליח לקנות בית מוקדם יותר, כך הערך שלו יעלה עם השנים.

הידע הזה מוביל למסקנה שלא כדאי להסתמך רק על הפנסיה, אלא נכון יותר להסתמך על נדל”ן, שהוא שוק בטוח במגמת עלייה מתמדת. לכן מומלץ לבצע עם איש מקצוע תכנון אסטרטגי של הנדל”ן שלכם. העיקרון הוא פשוט: אם יש לכם נכס, הוא שווה כסף, וצריך לדעת איך להשתמש בכסף הזה כדי לעשות עוד כסף. אם עדיין אין לכם נכס – הזמן הנכון לרכוש אחד כזה הוא… אתמול.

כל הזכויות שמורות לחנן צאיג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן