עמלות פירעון מוקדם עבור המשכנתא – מתי משלמים אותן, כמה ולמה?

בכל הנוגע למשכנתאות, אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבלו היא האם לשלם עמלות פירעון מוקדם או לא. מאמר זה יפרט מתי משלמים עמלות אלו, כמה הן עולות ומדוע הן מחויבות מלכתחילה. אנו גם נספק טיפים להפחתת תשלומי המשכנתא שלך ללא קנסות.

מהן עמלות פירעון מוקדם למשכנתא

כאשר אתם לוקחים משכנתא, לרוב יש לכם אפשרות לפרוע מוקדם של ההלוואה, במלואה או בחלקה. עם זאת, רוב המלווים יגבו עמלה אם תעשה זאת, המכונה עמלת פירעון מוקדם. הסיבה לכך היא שהם בדרך כלל יפסידו בתשלומי ריבית אם תחזיר את ההלוואה מוקדם. גובה העמלה ישתנה בהתאם למלווה, אך בדרך כלל מדובר באחוז מהיתרה. לדוגמה, אם יש לך משכנתא עם יתרת חוב של 100,000$ ועמלת פירעון מוקדם של 2%, תצטרכו לשלם 2,000$ כדי להחזיר את ההלוואה מוקדם. במקרים מסוימים, העמלה עשויה להתבטל אם אתה מוכר את הנכס שלך או לוקח משכנתא חדשה אצל אותו מלווה. עם זאת, חשוב לבדוק את תנאי המשכנתא שלך לפני נקיטת כל פעולה, שכן ייתכן שעדיין תחויב בתשלום גם אם תעמוד בקריטריונים אלו.

מתי הם משולמים

עמלות פירעון מוקדם נגבות על ידי חלק מהמלווים כאשר אתה מחזיר את המשכנתא שלך מוקדם, באופן מלא או חלקי. העמלה היא בדרך כלל אחוז מיתרת המשכנתא, ויכולה להיות בין 1-5%. עמלות פירעון מוקדם נועדו לפצות את המלווה על אובדן הריבית שהם יקבלו במהלך יתרת תקופת המשכנתא. כתוצאה מכך, חשוב לקחת בחשבון עמלות פירעון מוקדם כאשר בוחנים אם להחזיר את המשכנתא מוקדם. עם זאת, ראוי לציין גם שחלק מהמלווים עשויים לוותר על העמלה אם אתם עוברים דירה או עוברים למוצר אחר אצל אותו מלווה. עמלות פירעון מוקדם עשויות להוות עלות משמעותית, ולכן חשוב לקחת אותן בחשבון בעת ​​קבלת החלטות לגבי המשכנתא.

כמה הם עולים

עמלות פירעון מוקדם נגבות על ידי חלק מהמלווים כאשר אתה מחזיר את המשכנתא שלך מוקדם. הם יכולים להיות אחוז מיתרת המשכנתא או סכום קבוע, והם נועדו לפצות את המלווה על הריבית שהוא היה מרוויח לו היית שומר את המשכנתא למשך כל התקופה. עמלות פירעון מוקדם נגבות בדרך כלל רק אם אתה מחזיר את המשכנתא בתוך תקופה מסוימת (בדרך כלל שנתיים עד חמש שנים), לכן חשוב לבדוק את תנאי המשכנתא שלך לפני שאתה מבצע תשלומי יתר. אם אכן תצטרך לשלם עמלת פירעון מוקדם, סביר להניח שהיא תהיה בין 1% ל-5% מיתרת המשכנתא. לכן, אם יש לך משכנתא של 200,000 לישט ואתה מחזיר אותה שלוש שנים מוקדם יותר, אתה עלול לחייב אותך בעמלה של 6,000 לישט. עמלות פירעון מוקדם עשויות להיראות גבוהות, אך הן בדרך כלל נמוכות בהרבה מעלות מעבר דירה או משכנתא מחדש. ואם תשאירו את המשכנתא לכל התקופה, לא תצטרכו לשלם כלל עמלות פירעון מוקדם.

מדוע גובים

עמלות פירעון מוקדם כאשר משכנתא נפרעת לפני תום התקופה. העמלה היא בדרך כלל אחוז מיתרת ההלוואה הנותרת, והיא נועדה לפצות את המלווה על הריבית שהייתה משולמת במהלך התקופה שנותרה. עמלות פירעון מוקדם עשויות להיות עלות משמעותית, ולכן חשוב להבין מתי הן חלות וכיצד הן מחושבות. ברוב המקרים, עמלות פירעון מוקדם נגבות רק אם המשכנתא מוחזרת בתוך חמש השנים הראשונות. לאחר מכן, העמלות נוטות להצטמצם או להיעלם כליל. כתוצאה מכך, בדרך כלל עדיף להמתין לפחות עד תום חמש השנים לפני פירעון מלוא המשכנתא. עם זאת, ייתכנו נסיבות שבהן יש טעם לפרוע משכנתא מוקדם יותר, גם אם יש לשלם עמלת פירעון מוקדם. לדוגמה, אם אתם מתכננים לעבור דירה לפני תום התקופה, אולי עדיף לשלם את המשכנתא ולהימנע מתשלום ריבית נוספת על ההלוואה. באופן דומה, אם אתה מגיע לכסף ורוצה לשלם את המשכנתא שלך מהר יותר, תשלום עמלת פירעון מוקדם עשוי להיות שווה את זה כדי להפחית את תשלומי הריבית הכוללים שלך. עמלות פירעון מוקדם עשויות להוות עלות משמעותית, אך הן לא אמורות להרתיע אותך מפירעון מוקדם של המשכנתא אם זה הדבר הנכון עבורך. רק הקפד לכלול אותם בחישובים שלך לפני קבלת החלטות כלשהן.

כיצד להימנע מהם

עמלות פירעון מוקדם נגבות על ידי חלק מהמלווים אם אתה מחזיר את המשכנתא שלך מוקדם. העמלה היא בדרך כלל אחוז מיתרת המשכנתא, והיא נועדה לפצות את המלווה על הריבית שהייתה זוכה לו אילו היית שומר את המשכנתא לכל התקופה. ברוב המקרים, עמלות אלו נגבות רק אם אתה מחזיר את המשכנתא במהלך השנים הראשונות. עם זאת, חלק מהמלווים עשויים לגבות עמלה גם אם תחזיר לאחר תקופה ארוכה יותר. עמלות פירעון מוקדם עשויות להוות עלות משמעותית, לכן חשוב לקחת אותן בחשבון בהחלטתך לפרוע מוקדם. אתה צריך גם להיות מודע לכך שמלווים מסוימים עשויים לאפשר לך לנהל משא ומתן על פטור מעמלה אם אתה מתמודד עם מצוקה כלכלית.

חלופות לעמלות פירעון

מוקדם נגבות על ידי המלווים כאשר הלווים מחזירים את המשכנתא לפני תום התקופה. העמלות יכולות להיות אחוז מסכום ההלוואה או חיוב קבוע, והן בדרך כלל ישולמו אם המשכנתא נפרעה בחמש השנים הראשונות. עמלות פירעון מוקדם קיימות כדי לקזז את עלויות הניהול ולספק הגנה מסוימת למלווה במקרה של מחדל. עם זאת, ישנן מספר חלופות לעמלות פירעון מוקדם שיכולות לספק הגנה דומה למלווים מבלי להעניש את הלווים. לדוגמה, חלק מהלווים עשויים להציע ריבית מופחתת ללווים המסכימים לטווח ארוך יותר, בעוד שאחרים עשויים לאפשר ללווים לבצע החזרים חלקיים ללא עמלה. עמלות פירעון מוקדם יכולות להיות דרך יקרה לפרוע משכנתא, ולכן כדאי לבחון את כל האפשרויות לפני שמסכים לאחת.

דוגמאות למקרים שבהם ניתן לגבות

עמלות פירעון מוקדם עבור המשכנתא נגבות בדרך כלל אם המשכנתא נפרעת תוך פרק זמן מסוים, בדרך כלל 5 שנים. העמלה היא בדרך כלל 1-2% מהיתרה הנותרת על המשכנתא. עמלות פירעון מוקדם נגבות מכיוון שהמלווה הפסיד את הריבית שאם לא כן היה מרוויח על ההלוואה. עמלות פירעון מוקדם עוזרות לקזז הפסד זה ולהגן על ההשקעה של המלווה. במקרים מסוימים, ניתן לוותר על עמלות פירעון מוקדם אם הלווה עומד בתנאים מסוימים, כגון מימון מחדש של ביתו או נטילת משכנתא חדשה אצל מלווה אחר.

טיפים להפחתת תשלומי המשכנתא שלך מבלי לגרור קנסות

עמלות פירעון מוקדם הן חיובים שחלק מהמלווים עשויים להטיל אם תבחר להחזיר את המשכנתא שלך לפני תום התקופה המוסכמת. העמלה היא בדרך כלל אחוז מסכום ההלוואה העומדת ויכולה לנוע בין 1-5%. עמלות פירעון מוקדם קיימות כדי לקזז את העלויות הכרוכות בהפסד בתשלומי הריבית, כמו גם כל אובדן פוטנציאלי של העסק עבור המלווה. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים להימנע מתשלום עמלות פירעון מוקדם. אפשרות אחת היא לנהל משא ומתן עם המלווה שלך כדי לוותר על העמלה. סביר יותר שזה יצליח אם יש לך רקורד חזק של ביצוע תשלומים בזמן וצברת הון עצמי בבית שלך. אפשרות נוספת היא למחזר את המשכנתא אצל מלווה אחר שאינו גובה עמלות פירעון מוקדם. אפשרות זו עשויה להיות יתרון במיוחד אם אתה יכול להבטיח ריבית נמוכה יותר בתהליך. לבסוף, חלק מהמלווים עשויים להציעחופשת עמלת פירעון מוקדם“, המאפשרת לך לשלם סכום חד פעמי עבור המשכנתא שלך ללא קנסות. זו יכולה להיות דרך יעילה להפחית את התשלומים הכוללים שלך מבלי להיגרם בעלויות נוספות. דבר עם המלווה שלך על האפשרויות העומדות לרשותך ובדוק אם אתה יכול למצוא דרך לחסוך בתשלומי המשכנתא שלך מבלי לשאת בעמלות פירעון מוקדם.

מסקנה

.

עמלות פירעון מוקדם עבור משכנתאות עלולות לעלות ביוקר, אך ישנן מספר דרכים להימנע מהן. אתה יכול לנהל משא ומתן עם המלווה שלך כדי לוותר על העמלה, למחזר את המשכנתא שלך עם מלווה אחר שאינו גובה עמלות פירעון מוקדם, או לנצל חופשת עמלת פירעון מוקדם. בדוק את כל האפשרויות שלך לפני שתחליט מהי הדרך הטובה ביותר עבורך להחזיר את המשכנתא שלך ללא קנסות.

.

שאלות נפוצות

מהי עמלת פירעון מוקדם?

.

עמלת פירעון מוקדם היא חיוב שהמלווה מטיל אם החזרת חלק מהמשכנתא שלך, או את כולה, לפני תום התקופה המוסכמת. העמלה היא בדרך כלל אחוז מיתרת המשכנתא, ויכולה להיות כמה אלפי פאונד.

.

מתי משלמים עמלות פירעון מוקדם?

עמלות פירעון מוקדם משולמות בדרך כלל כאשר אתה משכנתא מחדש למלווה אחר, או אם אתה מוכר את הנכס שלך ומחזיר את המשכנתא במלואה.

.

כמה עולות עמלות פירעון מוקדם?

עמלות פירעון מוקדם יכולות להיות אחוזים מיתרת המשכנתא, ויכולות להשתנות בהתאם למלווה. הם יכולים להיות כמה אלפי פאונד.

.

מדוע מלווים גובים עמלות פירעון מוקדם?

עמלות פירעון מוקדם עוזרות לקזז את העלויות שנגרמות למלווה בעת פירעון מוקדם של המשכנתא. עלויות אלו כוללות עלויות הפסקה, שהן העמלות שגובה המלווה עבור יציאה מהמשכנתא, ואיבוד ריבית. המלווים עשויים גם לגבות דמי ניהול.

.

.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן